Creative Arts in Education and Therapy に Essay Review が掲載されました!

caet.inspirees.com

 

ネット上でお声を掛けられて書評を書くことになりました。基本的にはハーバードで行われた中国と日本の精神病患者による芸術作品の展覧会の評論です。私の専門からは多少ずれますが、能や歌舞伎などの日本の伝統芸術における狂気の表現が、近現代にどのように発展したかなどの問題にも触れながら論じました。PDF か HTML でご覧ください。Tony Zhou 先生、Shaun McNiff 先生などにも多くの点で助けられました。お礼を申し上げます。

 

Through a virtual meeting on the internet, I have just published an essay review in a journal, Creative Arts in Education and Therapy. The review is prompted by "Eye, Eye, Nose, Mouth," an exhibition of artworks of patients in China and Japan organized at Harvard.  I have touched the traditional expression in Noh and Kabuki, as well as their developments in the twentieth century.  The website has both PDF and HTML.  I have been helped by Professor Tony Zhou and Professor McNiff to make the review much better.  My deep thanks to them!